
Google Ads mainonnalla löydyt hakukoneista ja verkosta.
Asiantuntevaa ja helposti sujuvaa palvelua, suosittelen.
Vaikka Google mainonnassa on useita eri mainostusmuotoja usein ajatellaan vain hakusanamainontaa, joka onkin tehokkain keino saada myyntiä. Hakija siis hakee hakusanalla hakukoneesta haun, ja tälle tietylle hakusanalle asetetaan mainos näkymään. Tässä mainosmuodossa maksetaan aina klikkauksesta (PPC=Pay Per click).
Tämän takia panostamme oikeaan strategiaan alusta alkaen. Haluamme ymmärtää asiakkaan tuotetta tai palvelua, sekä niille oikeaa kohderyhmää. Kokemusta meiltä löytyy teknisimmistäkin tuotteista. Kun ymmärretään hakijoitten hakutarkoitusta tai hakuaikeita, vältytään heti alussa kalliilta virheklikeiltä teknistä puolta unohtamatta, jotta saadaan klikkaushinta mahdollisimman alhaiseksi. Tässä me loistamme ja haluamme myös osaltamme toimia hieman markkinointipäällikön roolissa, ainakin Google Ads mainonnan osalta.
Tarjoamme Google-mainontaa avaimet käteen periaatteella sisältäen jatkuvan mainoksien optimoinnin. Emme kuitenkaan jätä tätä pelkkään mainontaan vaan analysoimme myös mainonnan tehokkuutta sivuillasi, jotta varmistutaan, että kohderyhmä ja avainsanat ovat oikeita. Tehokkuutta valvotaan mm. Google Analyticsin avulla. Alla esimerkkejä hinnoista, mutta mainonta kannattaa räätälöidä tuotteen tai palvelun mukaan.
Google Display Mainonta on hyvä tapa herättää asiakkaiden kiinnostusta tuotteesta tai palvelusta. Display mainonta tai banneri mainonta tarkoittaa siis sitä, että mainokset näkyvät bannereina eri paikoissa, usein kumppani sivustoilla. Display mainontaa käytetään myös paljon Remarketing mainonnassa, eli kävijä käy sivuilla, mutta ei osta ja kävijälle tullaa näyttämään uusia mainoksia. Tämä on yksi tehokkaimmista markkinoinnin keinoista.
Esittelemme joka kuukauden alussa mainontaraportit. Halutessanne voitte saada raportin helposti sähköpostitse tai se käydään läpi palaverissa. Raportti tarjoaa kattavan ja selkeän näkymän mainonnan tehokkuudesta.
Raportista näkee Klikkaukset, eli kuinka monta kertaa mainosta on klikattu. Suurin osa Google-mainonnasta toimii CPC-periaatteella, eli klikkaus maksaa. Klikin hintaan vaikuttaa moni asia kuten kilpailu, sivusto, mainoksien optimointi, sekä kuinka paljon klikkauksista on tarjottu. Se kuinka paljon klikkauksista kannattaa maksaa riippuu tuotteesta.
Google Ads -impressiot ovat mittari, joka kuvaa sitä, kuinka monta kertaa mainoksesi on näytetty käyttäjille. Jokainen kerta, kun mainoksesi ilmestyy käyttäjän näytölle, sitä kutsutaan impressioksi. Impressiot ovat tärkeä osa Google Ads -analytiikkaa, sillä ne tarjoavat tietoa mainostesi näkyvyydestä ja siitä, kuinka laajalle yleisölle mainoksesi näkyy.
Useat mainostoimistot eivät tarkkaile asiakkaidensa konversioita (yhteydenotto, myynti tai vastaava), koska konversioseurannan tekeminen sivuille vie aikaa ja tällöin mainnonan tehokkuus olisi täysin läpinäkyvää. Joskus myös saatetaan käyttää niin sanottuja pehmeitä konversioita, esimerkiksi kävijä viettää sivuilla aikaa 3 minuuttia ja tämä merkitään konversioksi, me sen sijaan käytämmekin melkein aina yhteydenottoja tai verkkokauppamyyntejä.
Syitä miksi konversioseuranta on tärkeää?
Kyseinen mainonta maksoi asiakkaalle tällä aikavälillä n. 1200 euroa + meidän työosuutemme. Mainonta tuotti takaisin noin 100 000 euron edestä yhteydenottoja ja myyntejä. Olemme tehneet mainontaa useamman vuoden, joten dataa on kerääntynyt hyvin jonka avulla kamppanjat on optimoitu huippuunsa.
Yrityksesi Googlen hakutulosten kärkeen tehokkailla Google-mainontapalveluillamme. Asiantunteva ja Googlen Ads sertifikaateilla varustettu tiimimme optimoi mainokset juuri sinun tuotteidesi ja palveluidesi mukaan, varmistaen paremman näkyvyyden ja kasvavan liikevaihdon. Teemme mainonnan alusta alkaen oikeanlaisella strategialla, jolloin saadaan rahalle vastinetta.
Lue lisää Google mainnonnasta täältä -->